Întrebări frecvente
Cont curent şi servicii ataşate
-
Care este codul SWIFT sau codul BIC necesar pentru transferurile din străinătate către OTP Bank?
Codul pentru transferurile în valută către un cont deschis la OTP Bank este BNRB RO BU XXX.
-
De ce să aleg descoperitul de cont (overdraft)?
Descoperitul de cont oferă posibilitatea obţinerii unui credit pe cont (RON, EUR, CHF, HUF) de până la 3 venituri nete lunare, rambursarea lunară reprezentând numai dobanda aferentă sumei utilizate.
-
Pot să primesc pensia în contul curent la OTP Bank?
Da, puteţi primi pensia în contul dumneavoastră deschis la OTP Bank.
-
Ce beneficii am dacă primesc salariul în contul meu de la OTP Bank?
Dacă doriţi primirea salariului în contul dumneavoastră deschis la OTP Bank puteţi solicita acordarea facilităţii de descoperit de cont, prin care puteţi primi până la 3 venituri nete lunare drept limita de credit. Totodată, puteţi solicita emiterea unui card de debit gratuit MasterCard cu care veţi avea acces la sumele din contul dumneavoastră.
-
Cât mă costă deschiderea unui cont curent la OTP Bank?
Deschiderea unui cont curent la OTP Bank este gratuită iar pentru aceasta este necesar să vă prezentaţi în orice sucursală cu un act de identitate valabil.
-
Poate accesa o altă persoană sumele de bani din contul meu?
Fondurile din contul dumneavoastră pot fi accesate şi de către împuterniciţii numiţi pe contul respectiv. Aceste împuterniciri sunt stabilite de către dumneavoastră prin prezentarea la sucursală împreuna cu persoana împuternicită.
-
Cum pot primi informaţii despre contul meu acasa?
Pentru a primi informaţii despre tranzacţiile efectuate pe contul dumneavoastră deschis la OTP Bank este necesar să solicitaţi primirea raportului de activitate la adresa dumneavoastră de domiciliu. Puteţi face aceasta solicitare în sucursală sau la numărul de telefon 0800 88 22 88 (apelabil gratuit în reţeaua Romtelecom, de luni până vineri, 8.30 – 17.30)
-
Există o sumă minimă de menţinut în contul meu?
Nu există o suma minima lunara de menţinut pe contul dumbneavoastra.
-
Pot să atasez un card de debit contului meu?
Da, puteţi atasa un card de debit Master Card contului dumneavoastră în RON sau EUR. Emiterea acestuia se face în mod gratuit şi poate fi utilizat atât în ţară cat şi în străinătate.
-
Pot accesa contul meu la orice sucursală OTP Bank?
Contul dumneavoastră, indiferent de sucursala cu care aţi colaborat iniţial şi indiferent de moneda în care a fost deschis, poate fi accesat în orice sucursală OTP Bank România.
-
Ce este codul IBAN?
Numărul Internaţional Bancar al Contului (International Bank Account Number) sau IBAN, este un număr de cont structurat conform standardelor ECBS (European Committee for Banking Standards – Comitetul European pentru Standarde Bancare), scopul său fiind de a facilita procesarea automată pentru transferurile internaţionale. Acest cod are în România 24 de caractere.
-
Când este mai bine să optez pentru transferul în valută OTP Express?
Este recomandabilă utilizarea unui astfel de transfer pentru sumele în valută atunci când persoana care primeşte banii are un cont deschis la OTP Bank Ungaria.
-
Cum pot afla soldul contului meu?
Există mai multe posibilităţi de aflare a soldului unui cont deschis la OTP Bank România:
- prin prezentarea la una din sucursalele OTP Bank, cu actul de identitate valabil;
- dacă deţineţi un card de debit ataşat contului respectiv soldul poate fi aflat în mod gratuit pe pagina de internet www.otpbank.ro sau telefonic la numarul 0800 88 22 88 (gratuit din reţeaua Romtelecom) sau *OTPBANK (din reţelele Orange şi Vodafone) fiind necesare ultimele 10 cifre ale numărului de card şi codul de acces de 3 cifre.
-
Este necesar un cont deschis la OTP Bank pentru transferul OTP Express?
Da, este necesar un cont deschis în valuta în care se doreste efectuarea transferului.
-
Ce informaţii sunt necesare la efectuarea unui transfer din străinătate (virament în valută)?
La efectuarea unui transfer din străinătate către un titular de cont OTP Bank, expeditorului îi sunt necesare următoarele date:
- denumirea băncii: OTP Bank România S.A.
- codul SWIFT: BNRBROBU
- datele de identificare ale beneficiarului, titular de cont OTP Bank (nume şi prenume/denumire societate; adresa; simbolul contului curent în valută) -
Ce produse sunt diponibile pentru tineri?
Pentru persoanele cu varsta de maxim 26 de ani oferim produse specifice precum:
- conturi Junior, cu o dobanda mai avantajoasa pentru sumele depuse;
- carduri de debit Junior, atasate la contul Junior, special create penrtu tineri.
-
Ce avantaje au tinerii dacă solicita deschiderea unui cont Junior?
Conturile Junior se adresează tinerilor cu vârsta de maxim 26 de ani astfel:
- Junior Start – pentru copii cu vârsta de maxim 14 ani
- Junior Plus – pentru adolescenţi între 14 şi 18 ani
- Junior Max – pentru studenţi cu vârsta de maxim 26 de ani.
Avantajul deschideri unui astfel de cont este reprezentat de dobanda avantajoasă aplicabilâ pentru acest cont şi posibilitatea optării pentru diverse valute: RON, EUR, USD, HUF.Totodatâ, tinerii ce au împlinit 14 ani pot solicita şi emiterea unui card Junior aferent acestui cont. -
Ce este descoperitul de cont (overdraft)?
Este o facilitate de creditare acordata de către bancă clientului şi care constă în posibilitatea retragerii din cont a unei sume mai mari decât cea existentă. Se mai numeşte şi overdraft.