Întrebări frecvente
OTPdirekt
-
Cum pot să accesez serviciul OTPdirekt?
Pentru a avea acces la OTPdirekt este necesar să deţineţi un card bancar şi un token (dispozitiv de identificare securizat pe care il primiţi în momentul semnării contractului OTPdirekt). Pentru a putea afla soldul contului dumneavoastră este necesar să introduceţi ultimele 10 cifre ale cardului bancar şi codul de acces format din 3 cifre. După aflarea soldului contului de card puteţi introduce cele 8 cifre generate de către token pentru a putea accesa toate conturile dumneavoastră şi a putea efectua tranzacţii. Precizăm ca acest serviciu poate fi accesat atât telefonic la numărul 0800 88 22 88 cât şi pe internet la www.otpbank.ro.
-
Dacă am introdus datele gresit, pot să anulez o plata?
O plată poate fi anulată în Internet Banking dacă dupa introducerea datelor sale şi salvarea sa starea ce poate fi vizualizată în ecranul principal de Plăţi este INIT, echivalent cu Iniţiat, ceea ce înseamna ca puteţi utiliza opţiunea Editează disponibilă în partea dreapta a ecranului de detalii. În acest mod puteţi accesa din nou datele plăţii şi puteţi fie să efectuaţi modificări ale datelor introduse, fie stergerea sa sau rejectarea plăţii respective.
-
Cine poate beneficia de serviciul OTPdirekt?
Serviciul OTPdirekt este disponibil oricărui client, persoană fizică, persoana juridică sau persoană fizică autorizată care are deschis un cont curent la OTP Bank, fiind necesar cardul bancar de debit (pentru aflarea soldului contului atasat de card) şi contractul OTPdirekt prin care este furnizat dispozitivul token (pentru aflarea informaţiilor tuturor conturilor deschise la OTP Bank şi efectuarea de operaţiuni).
-
Pot să schimb codul de acces?
Codul de acces poate fi modificat de câte ori consideraţi necesar şi mai ales dacă dumneavoastră consideraţi că actualul cod nu vă mai ofera nivelul de securitate necesar. La prima utilizare este obligatorie modificarea codului de acces faţă de valoarea sa implicită, astfel încat să fie cunoscut doar de dumneavoastră.
-
Pot face plăţi/transferuri atât în lei cat şi în valuta?
Da, prin serviciul OTPdirekt aveţi acces la efectuarea de plăţi şi transferuri atât în lei cat şi în valuta, între conturile proprii cât şi către alţi clienţi OTP Bank sau clienţi ai altor banci (din ţară şi din străinătate).
-
Este securizat accesul la acest serviciu? Ce standarde de securitate sunt utilizate?
Da, serviciul OTPdirekt este securizat. Certificatul de securitate este furnizat de către VeriSign (http://www.verisign.com), lider mondial în domeniul securităţii în internet.
-
Pot să platesc facturile la furnizori prin OTPdirekt?
Plata facturilor către furnizorii de utilităţi este posibilă, iar meniul care va fi accesat este Plăţi – Plăţi domestice.
-
Pot să apelez serviciul OTPdirekt din străinătate?
Acest serviciu este disponibil de oriunde, atât din ţară cât şi din străinătate, prin pagina de internet www.otpbank.ro cât şi prin numarul de telefon apelabil internaţional +4021/ 308.57.10
-
Cum pot face o tranzacţie dacă nu am acces la internet?
Daca accesul dumneavoastră la internet este temporar indisponibil, puteţi efectua aceeaşi gama de tranzacţii pe baza aceluiaşi abonament şi prin acelasi proces de identificare pe care îl realizaţi pe pagina de internet, prin canalul nostru Call Center tranzacţional, apelul dumneavoastră fiind preluat de un operator specializat care va efectua operaţiunile cu acordul dumneavoastră. Numerele de telefon disponibile pentru accesarea Call Center sunt:
- 0800 88 22 88 (gratuit din reţeaua Romtelecom)
- *OTPBANK (*6872265 (apelabil la tarif normal din reţelele mobile Orange şi Vodafone)
- 021/308.57.10 (disponibil din orice reţeaua fixa sau mobila, din ţară sau străinatate, la tarife normale) -
Cum pot deveni utilizator OTPdirekt?
Pentru a deveni abonat al serviciului OTPdirekt, este necesar :
- să fiţi client OTP Bank
- să deţineţi un card de debit OTP Bank
- să semnaţi un contract OTPdirekt.
Formularul este disponibil în toate sucursalele OTP Bank din toata ţară. -
Exista limite de tranzacţionare pentru OTPdirekt?
În funcţie de tipul contractului OTPdirekt ales pot exista limite de tranzacţionare de 40 000 RON sau 10 000 EUR pe tranzacţie sau pot să nu existe limite la tranzacţionare.
Există posibilitatea de setare a limitelor de tranzacţionare pe diverse tipuri de tranzacţii dorite de dumneavoastră. -
Ce fac dacă mi s-a blocat codul de acces la serviciul OTPdirekt?
Dacă aţi blocat accesul prin introducerea greşită a codului de acces format din 3 cifre este necesar să ne contactaţi la numarul 0800 88 22 88 (luni-vineri, 8:30 – 17:30) sau *OTPBANK (din reţelele Orange şi Vodafone)
-
Ce este codul de acces?
Codul de Acces este un cod de 3 cifre.
La prima utilizare, Codul de Acess este format din ultimele cifre ale codului IBAN, ultimele 3 cifre înaintea literelor care semnifică valuta contului (ex: IBAN: RO42BNRB110000047725RO01, automat Codul de Acces va fi 725). De asemenea, acest cod coincide cu ultimele 3 cifre ale codului de client, înscris pe contract.
La prima identificare, sistemul vă obliga să schimbaţi Codul de Acces folosind robotul telefonic sau pagina de Internet. De asemenea noul cod de acces trebuie să fie format tot din 3 cifre. -
Care sunt cerintele tehnice pentru a utiliza OTPdirekt?
O condiţie necesară rulării aplicaţiei de Internet Banking este activarea în navigator a opţiunii JavaScript. Pentru a verifica/activa această opţiune procedaţi în funcţie de navigatorul utilizat:
- Internet Explorer-Tools/Internet options/Security (tab)/ Custom level/ Scripting – Active/scripting : Enable
- Mozilla şi Netscape -Edit/Preferences/Advanced/Scripts&Plug-ins/Enable JavaScript for Navigator
- Opera - Tools / Preferences / Multimedia / Enable JavaScript
Comunicaţia între staţia de lucru a dumneavoastră şi bancă se realizează pe un canal criptat folosind standardul SSL pe 128 de biţi.
Navigatoarele pe care este certificată aplicaţia de Internet Banking sunt:
- Internet Explorer 6.0
- Mozilla 1.7
- Netscape 7.0
- Netscape 7.0
- Opera 7.0
-
De asemenea, puteţi folosi şi versiuni mai noi ale navigatoarelor menţionate mai sus.
Rezoluţia optima a ecranului este de cel puţin 1024 x 768 pixeli, cu o adâncime de culoare de minim 16 biţi.
-
Pot să efectuez tranzacţii prin OTPdirekt chiar şi în week-end?
Puteţi utiliza serviciul OTPdirekt pentru efectuarea de tranzacţii prin serviciul Internet Banking chiar şi în week-end, procesarea acestora având loc în prima zi lucratoare bancară.
-
Cum se utilizeaza OTPdirekt?
Dacă doriţi să utilizaţi acest serviciu puteţi consulta manualul aici sau ne puteţi contacta telefonic la numărul 0800 88 22 88 (gratuit din reţeaua Romtelecom) sau *OTPBANK (din reţelele Orange şi Vodafone).
-
Cum pot afla soldul contului meu?
Dacă aveţi un card de debit atasat contului respectiv soldul poate fi aflat în mod gratuit fie pe pagina de internet www.otpbank.ro sau telefonic la numarul 0800 88 22 88 (gratuit din reţeaua Romtelecom) şi *OTPBANK (din reţelele Orange şi Vodafone), fiind necesare ultimele 10 cifre ale numărului de card şi un cod de acces de 3 cifre.
-
Cum pot obţine documentele justificative ale plăţilor efectuate prin OTPdirekt?
Dacă doriţi obţinerea documentului justificativ în urma efectuării de operaţiuni prin canalele OTPdirekt puteţi verifica efectuarea respectivelor tranzacţii în extrasul de cont ce poate fi generat din meniul Rulare rapoarte. În cazul în care doriţi dovada unui ordin de plata în lei efectuat prin Call Center sau Internet Banking aceasta poate fi obţinută la ghişeul unei unitaţi OTP Bank. Pentru plăţile în valută există obligativitatea aducerii de către dumneavoastră ca şi client a Dispoziţiei de Plată Externă/ Cererii de plată în termen de 10 zile, în dublu exemplar, fiindu-vă înapoiat unul dintre aceste exemplare cu semnatura angajatului bancar şi ştampila băncii. De asemenea, pentru plăţile valutare efectuate către o altă bancă va fi pus la dispoziţie în sucursala mesajul SWIFT de confirmare pentru efectuarea plăţii.
-
Trebuie să instalez un software pentru a avea acces la conturile mele?
Pentru a avea acces la conturile dumneavoastră în cazul încheierii unui contract OTPdirekt este suficient cardul bancar de debit, cunoaşterea codului de acces şi dispozitivul token inmanat la semnarea contractului. Pentru utilizarea acestuia nu este necesară instalarea unui program pe calculatorul dumneavoastră. Este suficient să intraţi pe pagina de internet a OTP Bank, www.otpbank.ro şi veţi urma pasii de identificare (card de debit, cod de acces, cod generat de token) de la orice calculator. Dispozitivul token se utilizează prin apăsarea butonului de pe faţa acestuia, fiind automat generat codul unic aferent.
-
Ce conturi pot fi accesate prin OTPdirekt?
Prin intermediul acestui serviciu veţi avea acces la doua canale de utilizare: Call Center şi Internet Banking. Prin Call Center veţi avea acces la toate conturile dumneavoastră curente în lei şi în valută, conturile de economii, depozitele, conturile aferente pentru carduri de credit, informaţii privind creditele în derulare la OTP Bank. Prin Internet Banking puteţi accesa în prezent conturile curente deschise în lei sau în valuta, depozitele, informaţii privind soldul conturilor de economii, contului curent de card de credit, precum şi pentru creditele în derulare la OTP Bank.
-
Cum îmi pot da seama ca plata mea a fost efectuată?
Pentru a verifica daca plata dumneavoastră a fost efectuată, în ecranul principal Plăţi vă vor fi afişate tranzacţiile efectuate iar la starea plăţii va aparea mesajul PROK, echivalent cu mesajul “ Procesat cu succes”. Acest lucru reprezintă confirmarea efectuării plăţii dumneavoastră.